Par kompāniju

Kompānijas vēsture

1999. gads

  • Darbinieku skaits: 4
  • Klientu skaits: vairāki desmiti
  • Gada apgrozījums, €: 102447
  • Balticom pirmais ofiss atradās bērnudārza ēkā Ogres ielā 8, Ķengaraga rajonā. Pirmais ieguldījums interneta tīklā bija 60 latu apmērā – divi, 10 megabitu, tālruņu pāri tika sakomutēti ar veca tālruņa vada palīdzību. Tika izdrukāta pirmā Balticom reklāma. Pavisam drīz atsaucās vecmāmiņa ar vectētiņu, kuriem gan nebija nedz datora, nedz arī īstas izpratnes par vārda „internets” nozīmi, taču dikti gribējās to pieslēgt

2000. gads

  • Darbinieku skaits: 14
  • Klientu skaits: ap simtu
  • Klientu skaits pieaugums ir ~200%
  • Gada apgrozījums, €: 241888
  • Otrs tīkls radās Pļavniekos, Salnas ielā. Uz visiem klientiem tika uzstādīts viens radiolinks (divvirzienu radiosakaru sistēma) – katrs megabaits toreiz bija par maksu, tādējādi lejupielādi veikt vajadzēja ļoti piesardzīgi. Balticom turpināja savu attīstības ceļu, un trešais tīkls tika izveidots Tīnūžu ielā 4, un pateicoties šai paplašināšanai, darbība sāka nest peļņu, kaut arī pavisam nelielu

2001. gads

  • Darbinieku skaits: 17
  • Klientu skaits: 400
  • Klientu skaita pieaugums ir ~300%
  • Gada apgrozījums, €: 298803
  • Ceturtais tīkls tika ievilkts Rīgas kinostudijā, kurā atradās nomnieki ar vēlmi pieslēgt internetu. Šo pieslēgumu var uzskatīt par pirmo komerciālo projektu, kurš patiesi spēja nest peļņu. Paplašināšanās arvien turpinājās, kaut arī to veica tikai viens meistars

2002. gads

  • Darbinieku skaits: 18
  • Klientu skaits: 1453
  • Klientu skaita pieaugums ir ~263%
  • Gada apgrozījums, €: 313032
  • Klientu skaits auga, līdz ar viņiem palielinājās arī darbinieku štats, un pēc Balticom trīs gadu pastāvēšanas, tajā parādījās arī administratori. Līdz mūsdienām ir saglabājies arī numurs, uz kuru zvanot ar Balticom sazinājās pirmie klienti – zvanot uz tālruņa numuru 9 205 155 Tevi laipni uzklausīs tehniskā nodaļa.

2003. gads

  • Darbinieku skaits: 26
  • Klientu skaits: 3123
  • Klientu skaita pieaugums ir ~115%
  • Gada apgrozījums, €: 540273
  • Visi kompānijas ienākumi vēl aizvien tika novirzīti tās attīstībai, un Balticom tīkls pārklāja jau turpat vai visu Pļavnieku rajonu. Objektu skaits arvien pieauga, un līdz ar tiem ievērojamā mērā, sliktos laika apstākļos, pieauga darba apjoms. Balticom darbības pirmajos gados tika lietots koaksiālais kabelis, kurš atšķīrās ar savu lielisko sadegšanu katrā negaisā. Neskatoties uz to, ka dabas stihija visnotaļ apgrūtināja kompānijas dzīvi, tomēr kompānija neatlaidīgi turpināja nostiprināt savas pozīcijas.

2004. gads

  • Darbinieku skaits: 31
  • Klientu skaits: 5221
  • Klientu skaita pieaugums ir ~67%
  • Gada apgrozījums, €: 824900
  • Līdz šim brīdim Balticom štatā nebija izteiktas strukturētības – visi vienkārši strādāja kopā, godprātīgi veicot savus pienākumus, tomēr arvien pieaugošais klientu daudzums lika aizdomāties par nākotni. Uzsākās pakāpeniska iedalīšanās nodaļās, un kompānijas struktūra pilnībā izveidojās pusotra gada laikā

2005. gads

  • Darbinieku skaits: 42
  • Klientu skaits: 8950
  • Klientu skaita pieaugums ir ~71%
  • Gada apgrozījums, €: 1131183
  • Klientu skaits, tostarp arī darbinieku skaits joprojām auga, un bērnudārza mazās telpas kļuva par šauru. Jāteic, ka Balticom draudzīgais kolektīvs sekmīgi sadarbojās arī šaurības apstākļos, tomēr bija pienācis laiks padomāt par ofisa telpu platības palielināšanu.

2006. gads

  • Darbinieku skaits: 61
  • Klientu skaits: 13010
  • Klientu skaita pieaugums ir ~45%
  • Gada apgrozījums, €: 1729919
  • Sākot ar šo gadu, Balticom ofiss pārcēlās uz Dārzciema ielu 60. Telpa bija plaša, parādījās pat pašu virtuvīte. Jaunajā ofisā jau pastāvēja izteikts iedalījums nodaļās: abonēšanas, pārdošanas, attīstības un tehniskā daļa. Līdz pašreizējam stāvoklim pietrūka tikai saimniecības daļas.

2007. gads

  • Darbinieku skaits: 95
  • Klientu skaits: 16824
  • Klientu skaita pieaugums ir ~29%
  • Gada apgrozījums, €: 3029193
  • „Dzeramnauda mēdz būt visāda!” – to ar savu piemēru lieliski pauda kāds no pieslēgšanas meistariem. Viņš no klienta atgriezās ar divām zelta zivtiņām, ko tika saņēmis kā pateicības apliecinājumu. Sergejs „dzeramnaudu” nolēma sadalīt ar saviem kolēģiem – tādējādi Balticom parādījās pirmais akvārijs.

2008. gads

  • Darbinieku skaits: 105
  • Klientu skaits: 20250
  • Klientu skaita pieaugums ir ~20%
  • Gada apgrozījums, €: 3026448
  • Balticom pārceļas uz jauno ofisa ēku, kas atrodas Straupes ielā 5 – darbošanās kļuva plašāka un saulaināka. Kompānijas komanda uz ilgiem laikiem ieguva savu namu. Kas gan ir jādara šādos plašumos? Protams, jāpaplašinās! Tādējādi, 2008. gada oktobrī, Balticom pieslēdz savu pirmo IP telefonijas klientu.

2009. gads

  • Darbinieku skaits: 109
  • Klientu skaits: 22142
  • Klientu skaita pieaugums ir ~9%
  • Gada apgrozījums, €: 3442637
  • Aktīvi attīstās TV pakalpojumi – 23. martā tika pieslēgts pirmais Balticom televīzijas klients. Gada laikā televīzijas pakalpojumus pieslēdza daudzi mūsu klienti. Šī paplašināšanas noritēja nebūt ne vislabākajos apstākļos – Latvijā iestājās krīze. Balticom nācās pārdzīvot grūtus laikus – pirmo reizi tika novērots negatīvs klientu pieaugums, jo daudzi no tiem pameta Latviju. Par laimi, negatīvais pieaugums turpinājās tikai 3 mēnešus, pēc kā Balticom klientu skaits atkal sāka pieaugt.

2010. gads

  • Darbinieku skaits: 97
  • Klientu skaits: 23565
  • Klientu skaita pieaugums ir ~6%
  • Gada apgrozījums, €: 3617461
  • Šajā gadā Balticom aktīvi un sekmīgi atjaunoja savus spēkus pēc krīzes. Meistaru darba frontē aktivizējās jauns ienaidnieks – narkomāni, kuri zaga kabeli, tādējādi apgrūtinot darbību. Balticom darbinieki pašrocīgi tika noķēruši un nodevuši policijai trīs noziedzniekus.

2011. gads

  • Darbinieku skaits: 113
  • Klientu skaits: 27688
  • Klientu skaita pieaugums ir ~17%
  • Gada apgrozījums, €: 4246323
  • Šajā gadā iekrita ļoti skaists datums – 11.11.11, un arī nemiera pilnais Balticom nekādi nespēja to atstāt bez ievērības – plkst. 11 un 11 minūtēs darbinieki tika iemūžināti lēciena brīdī pie ofisa. Gaisā esošo „baltikomiešu” fotoattēls pauž ne tikai šo īpašo datumu, bet arī kolektīva īpašo entuziasmu.

2012. gads

  • Darbinieku skaits: 125
  • Klientu skaits: 33968
  • Klientu skaita pieaugums ir ~23%
  • Gada apgrozījums, €: 471254
  • Pēc pārcelšanās uz jauno ēku Straupes ielā, nebūt ne visi izjuta absolūta komforta stāvokli – tika konstatēts, ka lieli logi ir ne tikai smuki, bet arī telpu saules pusē padara neizturami karstu. Cīniņi par vietu bez saules noritēja ne pa jokam. 2012. gadā palaimējās – logiem tika uzlīmēta īpaša saulaizsardzības plēve, kura ofisam likvidēja solārija funkciju.

2013. gads

  • Darbinieku skaits: 125
  • Klientu skaits: 38657
  • Klientu skaita pieaugums ir ~14%
  • Gada apgrozījums, €: 5116574
  • Balticom darbinieku sportiskums ir tapis zināms arī ārpus Rīgas robežām – atklātā amatieru minifutbola čempionātā „Mītava Open 2012”. Čempionātā Balticom pārstāvēja komanda, tērpta stilīgos formastērpos ar kompānijas logotipu.

2014. gads

  • Darbinieku skaits: 132
  • Klientu skaits: 43224
  • Klientu skaita pieaugums ir ~12%
  • Gada apgrozījums, €: 5607901
  • Pie ofisa ēkas sienas parādījās liels tablo, kas rāda laiku un gaisa temperatūru. Jāteic, ka ar termometru sanāca neliela kļūmīte – uzsilstot saulītē, tas atainoja temperatūru daudz lielāku par reālo. Pateicoties šai likstai, temperatūras rādītāja funkcija tika atslēgta, saņemot uz šo darbību pavisam negaidītu reakciju. Neilgi pēc tam, Balticom saņēma dokumentu, ko bija parakstījuši visi kaimiņu ofisa iemītnieki, kurā bija rakstīts: „Darba diena ilgst veselu mūžību, taču skatiens uz Jūsu pulksteni un temperatūras rādītāju lieliski atsvaidzina darba dienas rutīnu”.

2015. gads

  • Darbinieku skaits: 142
  • Klientu skaits: 46724
  • Klientu skaita pieaugums ir ~8%
  • Gada apgrozījums, €: 6250809
  • Maziņā Rīgas pilsētiņa kļūst Balticom par šauru, un tas aktīvi sāk iekarot Rīgas rajonu, piedāvājot, ne tikai radio internetu, bet arī pilnvērtīgu optiskā interneta pieslēgumu. Milzīgu attīstības lēcienu paveica digitālās televīzijas pakalpojums, paplašinot savu kanālu sarakstu gandrīz divreiz! Kompānija saņem godalgu „Labs serviss”.

2016. gads

  • Darbinieku skaits:
  • Klientu skaits:
  • Klientu skaita pieaugums ir ~%
  • Gada apgrozījums, €:
  • Par gada galveno notikumu var uzskatīt jaunā pakalpojuma ITV startēšanu, tādējādi sniedzot Balticom klientiem iespēju skatīt visus digitālās TV kanālus pat tādā gadījumā, ja māja nav pieslēgta mūsu televīzijas tīklam. Pēc ilgām pārrunām Balticom saviem klientiem sāk piedāvāt VIASAT tematiskās pakas. Kompānija no VID saņem pateicības vēstuli par nodokļu godprātīgu maksāšanu un godīgu komercdarbību.

Kompānija ciparos

144

Pastāvīgi darbinieki strādā Balticom

50900

Dzīvokļi Rīgā izmanto Balticom pakalpojumus

2037

Biroji Rīgā izmanto Balticom internetu

>50%

Jaunu klientu pieslēdzas pēc draugu ieteikumu


Līdz70

Jaunus pieslēgumus dienā realizē mūsu meistari

Līdz200

Dienā sazinās ar tehniskā atbalsta nodaļu

Līdz500

Zvanus dienā pieņem mūsu operatori

Līdz150

Klientu katru dienu pieņem klientu apkalpošanas centrs

6 794 046

Uzņēmuma apgrozījums 2016.gadā

2 646 272

2016.gadā uzņēmums pārskaitīja
nodokļus valsts budžetā

4 410 460

Ieguldīti optiskā un televīzijas tīkla būvniecībā pēdējo 7 gadu laikā

Klientu skaits

50533

Klientu skaits 2017 gadā

400
2001
5 251
2004
16 824
2007
23 565
2010
43 221
2014
46 724
2015
48 931
2016
50533
2017

Kompānijas apgrozījums

6 794 046

Kompānijas apgrozījums par 2016 gadu
(EUR)

298 803
2001
824 900
2004
1 729 919
2006
3 029 193
2007
3 617 461
2010
5 607 901
2014
6 250 809
2015
6 794 046
2016

Balticom birojs

Balticom biroja ēka

2008. gadā kompānijas kolektīvam vecās biroja telpas sāka kļūt par šauru, tostarp, no rīta ierodoties darbā, un pamanot savā darba vietā, aiz sava darbagalda, divus, tavā krēslā sēdošus kolēģus – spēji aktualizējās jautājums par jaunām mājām uzņēmuma darbinieku vajadzībām.
Sākotnēji arhitektūras projekts tika pasūtīts pie Zuraba Cereteli, taču, lai realizētu viņa plānus, nāktos nojaukt Imantas mikrorajonu, tādējādi zaudējot ļoti daudz potenciālo klientu.
Nākamā ideja bija pārcelties uz Valsts prezidenta rezidenci – Rīgas pili, taču tā izrādījās jau aizņemta. Tādējādi, kad liktenis savā labvēlībā mums piešķīra Straupes ielā esošu ēku – visi atviegloti varēja nopūsties.

Klientu apkalpošanas centrs

Mūsu klientu apkalpošanas centrā vienmēr ir silti un mājīgi– tajā ikdienas ierodas apmēram 150 apmeklētāju. Sevišķi esam priecīgi, ja pie mums ciemos ierodas klienti ar saviem bērniem – tieši viņu ērtībai mēs esam labiekārtojuši nelielu, jauki iekārtotu, bērnu rotaļstūrīti.
Tostarp, apmeklētājiem ir pieejams grāmatplaukts ar retu izdevumu kolekciju, kafijas automāts ar patiesi gardu kafiju, kā arī milzīgs televizors. Ir bijuši gadījumi, kad klientu apkalpošanas centrā sapulcējas sporta fanu pulciņš, lai kopīgi noskatītos futbola maču. Turklāt viņi nemaz nebija mūsu klienti.

Jauno pieslēgumu nodaļa

Jauno pieslēgumu nodaļā telefons ir vissvarīgākais darba instruments – mūsu operatori apstrādā līdz 500 zvaniem dienā. Vidēji, katrs šīs nodaļas darbinieks gadā „norunā” 2 tālruņus.
Īpaši nosacījumi ir pieņemot darbā jaunus darbiniekus, - viņiem nākas iziet, ne tikai ātrdrukāšanas, bet arī „ātrrunāšanas” testu. Runā, ka, ja jauno pieslēgumu nodaļas darbinieku pamodina nakts vidū, tad viņš bez aizķeršanās, raiti nosauks Rīgas katrai adresei attiecināmos pieejamos pakalpojumus. Tai skaitā piedāvās Jums pieslēgt telefonijas pakalpojumus.

Tehniskā nodaļa - 24/7

Diennakts tehniskās palīdzības operatori, pēc neilgas darba prakses šajā nodaļā, bez problēmām var iegūt papildu izglītību psiholoģijā – reizēm vēršanās tehniskās palīdzības nodaļā nebūt nav saistītas ar kādiem tehniskiem bojājumiem, bet gan ar nepieciešamību saņemt psiholoģisko atbalstu interneta pazušanas sakarā.
Īpašu prieku mūsu tehniskajiem speciālistiem sagādā zvani naktīs, ar lūgumu palīdzēt atrisināt šāda rakstura samilzušu problēmu televīzijas sakarā – „Es nekādi nevaru atrast savu pulti!”
Jebkurā gadījumā, klienta problēmas tiek risinātas pieejot tām ar vislielāko rūpību un nopietnību.

Biznesa klientu nodaļa

Viena lieta ir katram klientam piemeklēt visatbilstošāko individuālo risinājumu, pieslēgt viņam pakalpojumus, tostarp nodrošinot nepārtrauktu piekļuvi internetam un televīzijai. Pavisam kas cits ir, ja klients nav atsevišķa persona, bet gan vesels uzņēmums. Ja ir nepieciešami optimāli risinājumi biznesa vajadzībām, tad šīs nodaļas speciālisti ir gatavi palīdzēt.
Lai dabūtu darbu šajā nodaļā, galvenie atlases nosacījumi ir daiļrunība un ciešs rokasspiediens. Šīs nodaļas kolektīva darbinieki, savu 2 darba gadu laikā, ir veikuši vairāk nekā 855 rokasspiedienus.

Noliktavu telpas - 400 m2

Darbinieku vidū klīst leģendas, ka Balticom noliktavā ir iespējams atrast visu ko sirds kāro – sākot ar lidojošo šķīvīti, līdz pat pazudušai jaunībai.
Noliktavas pārzinis jau sen ir apguvis gan palešu loģistikas Dao zinības, gan arī noliktavas Fenšui mākslu, tādējādi, līdz minimumam samazinot laika intervālu klienta zvana un viņa sakarā veikta pieslēguma starpā.

Savs elektropadeves
ģenerators

Elektrobarošanas ģenerators ir visas infrastruktūras autonomās elektroapgādes avots pasaules gala iestāšanās gadījumā. Padomājiet, cik daudz laika Jums būtu vajadzīgs, lai elektroapgādes pārtrauces gadījumā, savā mājoklī, atrastu sērkociņus un sveces? Šādas situācijas gadījumā mūsu ģenerators uzsāks darbu dažu sekunžu laikā. Tādējādi, Jums visdrīzāk nāksies mājās sēdēt bez elektrības, bet ar internetu, nevis otrādi.

Savs datu centrs

Uzņēmumiem vispareizākais risinājums ir savu serveru izvietošana mūsu datu centrā. 3 neatkarīgi barošanas avoti, elektroenerģijas pārtrauces gadījumā, modernas dzesēšanas un ugunsdzēšanas sistēmas, kā arī diennakts apsardze un procesu monitorings, no pieredzes bagātu tehniskā personāla darbinieku puses, mūsu klientiem ļaus justies pilnīgi mierīgiem, attiecībā par hostinga, datu bāzu un kaķēnu fotogrāfiju drošu saglabātību.

Balvas un uzvaras